Surdegsframgångar


Det blev ett surdegsbröd bakat förra helgen och jag lyckades ganska bra med min plan att få det att likna de bayerska. Jag utgick från samma recept som förra gången, men tog bara vetemjöl i den riktiga degen. Det är alltså 3 dl rågmjöl och ca 5 dl vetemjöl i degen. Brödet fick den grovlek jag ville ha och en god, lätt syrlig smak. Dock hade jag kunnat ha det i ugnen en stund till eftersom det var lite fuktigt inuti. Detta ordnar jag till nästa gång, som kanske blir redan nu till helgen.

Kommentera

