Här var det livat


Den här synen mötte mig härommorgonen när jag kikade in i min kokvrå. Surdegen som jag matade kvällen innan hade växt ur sin burk och begett sig ut på jakt efter ny boplats. Delar av den fick faktiskt sådan iochmed att jag frös in lite grann. Än så länge har jag tyvärr inte hunnit baka något med den eftersom skolan plötsligt anföll. Jag fick surdegen av en kompis efter att jag hade beklagat mig över att den jag hittade i mammas och pappas frys inte hade något liv i sig. (Det blev världens sämsta bröd, vi slängde allt.) Alltså blev jag bara glad när det svämmade över lite, för det visar ju att det finns mycket små organismer i den som kan producera koldioxid.

2 thoughts on “Här var det livat

  1. Ha ha, jag har råkat ut för liknande men då en större mängd, som startade inne i ett skåp och rann ut genom springan i skåpsluckan och nerför luckan nedanför… Kletigt! Men brödet blev gott 🙂

Kommentera

