Kjol med rutor

I förra veckan var jag på Myrorna och lyckades hitta en del trevliga saker, bl a en blus och en kjol att sy om. Eftersom kjolen bara behövde kortas av tog jag itu med den först. Bilden nedan är den bästa min kamera lyckades ta med självutlösaren. Alla andra var totalt ofokuserade, medan den här bara blev för mörk. Min min lämnar möjligen lite övrigt att önska. Ibland tror jag att jag borde skaffa mig en bättre kamera.

Kjolen är faktiskt hemsydd från början och sitter riktigt bra på mig. Från början var den vadlång och vidare och längre bak. Tyget känns som syntet, möjligen med lite inslag av ylle eftersom det är en smula stickigt. Kanske skulle ta och bränna lite för att undersöka det närmre.

När jag berättade för min pojkvän om mitt projekt undrade han hur jag kortade en kjol. ”Tar man bort lite på mitten eller?” Först skrattade jag och sedan kom jag fram till att det var ju faktiskt just vad jag gjort. Jag klippte av 30 cm och tog sedan fem cm längst ner och sydde på som volang. Bak blev den lite längre och jag satte mest rynkor mitt på.

Jag tror att det här blir en trevlig höstkjol, som jag dock kommer att behöva använda underkjol till. Annars fastnar den förmodligen lite väl mycket i strumpbyxorna.

One thought on “Kjol med rutor

  1. Ping: Me-Made-May ’13: 1/5-5/5 | Lite Av Varje

Kommentera

