Haruni alias Madam Katt


I flera månader har jag närt en önskan om att sticka en Haruni-sjal, kanske mest pga de fina bladen längs kanten. Nu har jag äntligen börjat på en och jag använder den ena av mina Wollmeise-härvor. Färgen heter ”Feldmäuschen”, alltså ”liten ängsmus” och blir ganska spräcklig i några gråbruna nyanser. Perfekt för något som kan passa till många olika färger, tror jag.

Igår förmiddag höll mina föräldrars kattdam Kajsa mig sällskap när jag stickade och till hennes ära tänker jag kalla sjalen Madam Katt. Förmodligen kommer hennes hår även att bli instickat i den… Kajsa är tio år och fruktansvärt gosig, men med mycket egen vilja. Just nu ligger hon i mitt knär och kommer förmodligen att försöka bitas när jag flyttar på henne för att resa mig. Ibland förstår jag varför folk undrar varför man älskar de här små rovdjuren.

Kommentera

