Hem ljuva hem

Orden ”hem” och ”hemma” har många olika betydelser för mig. Allt från platsen där jag för tillfället har min fasta punkt till huset där jag växte upp. Som exempel på det första så dröjer det inte länge på en semester innan jag börjar kalla hotellet ”hem”. Förmodligen för att det är enklare att säga ”gå hem” än ”gå tillbaka till hotellet”. Under min tid i München har jag både haft ett hem där jag bott och ett obestämt hemma i Göteborg som jag längtat efter. För tillfället är mitt hem faktiskt samma som barndomshemmet eftersom jag bor några veckor hos mamma och pappa innan jag får tillbaka min egen lägenhet igen.

Jag har två veckors ledighet nu innan höstterminen börjar och jag tror att jag har alldeles för många saker jag vill göra. Dels vill jag bara ta det och sitta hemma och sy eller sticka. Sedan vill jag träffa alla kompisar som jag inte träffat på flera månader. Sist men inte minst vill jag umgås mycket med pojkvännen också. Men jag lovar mig själv att jag inte ska stressa för att hinna med allt, då är det bättre att låta något stå tillbaka ett tag. Förmodligen blir det sömnaden som jag inte kommer att ägna mig åt så mycket som jag vill, men jag får se.

Lämna en kommentar