Stickjubileum

Jag kom på nu under veckan att det var ett år sedan jag började sticka och eftersom det har påverkat både innehållet här och mitt liv tänkte jag nämna det. Om jag nu kan komma på något vettigt att skriva. Tyvärr verkar hårt tentaplugg ha tömt min hjärna på inspiration.

Stickningen har varit väldigt viktig för mig här i München. Bara några dagar efter att jag kom hit letade jag rätt på ett stickcafé som jag sedan har besökt varenda söndag. Den gruppen av människor (kvinnor) har betytt mycket för mig. Ett gäng bekanta att pladdra lite med när allt är mer eller mindre okänt. Jag kommer att sakna dem när jag åker hem, tror jag.

Terminen har tagit slut här och tenterandet har tagit vid. Alltså händer inte så mycket kul. Min tröja är dock snart klar, så kanske blir den uppvisad under veckan som kommer.

3 thoughts on “Stickjubileum

  1. Vad härligt att du fastnat i stickandet och vad avundsjuk jag blir när jag såg att du varit och besökt Wollmeisebutiken. Jag lyckas aldrig få tag i garn när de har sina uppdateringar! Lycka till med tentandet. / Petra

  2. Det finns stickcaféer här i Göteborg oxå 🙂
    Vuxenskolan har ett ihop med bl.a. Hemslöjd Västra Götaland nu den 29:e augusti Botaniska Trädgården vid Lusthuset/Paviljongen kl. 14-16.30. Sedan har de vid flera tillfällen, kolla på vuxenskolans hemsida.

Kommentera

