Junistickning

Nu är det visserligen snart halvvägs in i juli, men eftersom jag inte har något färdigt att visa upp, så skriver jag lite om det jag har stickat på under juni (och lite av juli).

Det första projektet påbörjade jag redan i maj, men det har varit mitt andrahandsprojekt och har dragit ut på tiden. Eftersom det är yllevantar gör ju inte heller att det känns direkt akut att göra klart dem. Yllegarn är dessutom ganska äckligt att sticka med när det är över 30 grader i skuggan (fast det har väl även stickare i Sverige upptäckt de senaste dagarn?).

Mitt mer somriga projekt är en kortärmad tröja i en bomull-linblandning. Mycket trevligare att sticka i det garnet, nästan inte alls klibbigt. Med lite ”tur” blir det lagom varmt att använda den innan jag åker hem. Jag har dock en liten känsla av att den kan vara svår att använda, eftersom jag nog vill ha något på armarna när det är svalt nog att ha tröjan.

Kommentera

