Hexagonkasse

Det var egentligen flera veckor sedan jag blev klar med den här virkade kassen/väskan. Tyvärr är jag inte riktigt nöjd, så det är nog därför den inte har blivit omskriven tidigare. Det jag inte är nöjd med är först och främst hur smal kassen är, jag borde ha virkat några varv till på botten, men det var ju så tråkigt… Sedan blev hexagonnätet väldigt töjbart, så när jag lastar mina blöta handdukar och badkläder i den efter en simtur, hänger den ner till knävecken.

Mönster: En blandning av ett DROPS-mönster och denna nätkasse.

Garn och virknål: Garnet är tunt sockgarn i bomull och polyamid som jag köpte för 50 cent på en loppmarknad. Virkade gjorde jag med virknål nr 3. Skulle jag göra något liknande igen skulle jag använda ett tjockare garn.

Kommentera

