Nytta och nöje version 2

I slutet av mars stickade jag en liten strumpa till min då nyinköpta mobiltelefon. Jag tyckte att jag var otroligt smart som gjorde ett hål på sidan, där handsfree- och hörlurssladd kunde sticka ut. Tyvärr var det inte så smart som jag trodde. När det sitter en sladd i hålet kan man nämligen inte ta av strumpan. Inte så praktiskt om man får SMS medan man lyssnar på musik. Som tur är har jag inte haft så mycket SMS-trafik sedan jag flyttade till München, annars hade jag nog blivit lätt galen på det. Nu har jag dock tagit tag i mig och stickat en ny strumpa, som jag tror är lite smartare. Den har mer som en slits över kontakten, samt ett lock för att hålla allt på plats. På baksidan har den en ögla där man haka i ett nyckelband. Denna tillkom efter att jag insett att det var irriterande att gå och bära på telefonen när jag inte att några fickor att stoppa den i. Just den funktionen har inte prövats ännu eftersom det är jackväder här (10-15 grader är inte helt ok i juni, va?).

Mönster: Improviserat. Lite väl många maskor när det bara är en färg, men lagom vid flerfärgsbitarna. Jag är hyfsat nöjd med mönstret med tanke på att jag inte stickat så värst mycket flerfärgsgrejer tidigare.

Garne: Karisma från min kofta och det gula jag stickade tofflor av. Stickor nr 4 mm användes till det rundstickade och nr 3 mm till det andra för att få lagom stickfasthet.

Kommentera

