Kofta med tappade maskor


Nu är äntligen koftan klar! Fin blev den verkligen (men jag är kanske lite partisk eftersom det är mitt första stickade plagg). Och alldeles för varm för att använda nu… Kanske går som ytterplagg en kylig kväll, men annars får den ligga till sig tills i höst. Det lilla jag stod ut med att prova den i går verkade den sitta bra också.

Mönster: ”Kofta med lodrät tappad maska” från boken ”Sticka Mera”. Storleken är small men jag gjorde ärmarna lite längre än angivet. Dessutom satte jag knappar i den istället för bara ett knytband längst upp.

Garn och stickor 10,5 nystan Drops Karisma och 4 mm rundsticka (fast koftan stickas i delar).

One thought on “Kofta med tappade maskor

  1. Den är verkligen jättefin! Min tjocka kofta gör att jag nästan längtar till hösten (men bara nästan), förstår om du gör det också 🙂

Kommentera

