Trassel


När man drabbas av trassel ska man direkt försöka reda ut det och inte bara dra i garnet och hoppas att det ordnas sig själv. Till slut kommer det att ha dragits åt så mycket att det tar en himla tid att lösa upp. Dagens visdomsord som kanske går att överföra till annat än garnnystan…

Jag drog tråden från insidan av nystanet och mot slutet kollapsade det och började trassla ihop sig totalt. Eftersom det är min tunnelbanevirkning orkade jag inte reda ut det direkt utan fortsatte bara dra. Efter ett tag gick det inte längre och jag fick reda upp det, vilket tog mig mer än en halvtimma. Bilden visar när jag kommit en bit på vägen.

Kommentera

