Småsaker

Under förra och förrförra veckan ägnade jag mina 40 minuters tunnelbaneresor till universitetet åt att sticka nedan visade småsaker.

Jag kände att jag behövde något att fylla ut min nyckelknippa med och vad är väl bättre än att visa upp sin hobby? Alltså stickade jag mig en ministrumpa och en pyttevante. Strumpmönstret är helt enkelt en mycket nedskalad variant av ett klassiskt. Vanten improviserade jag, men det är nog också mest nedskalat klassiskt. (Jag har bara inte stickat vanliga vantar så jag vet inte riktigt.) Garnet är överblivet Regia Cotton Flowers Color. När varven var så korta lyckades det melerade nästan bli ränder.

3 thoughts on “Småsaker

    • Stickning får tiden att gå lite fortare helt enkelt. Dessutom är garn lättare än böcker, vilket hade varit ett alternativ.

Kommentera

