I det gröna


Efter en vecka med grått och regnigt väder var helgens halvklara en välkommen omväxling. Nästa vecka verkar det återgå till lätt regn. I förmiddags när det var nästan helklart passade jag på att sitta ute på gården och sticka. De sista varven på första diagrammet till min Bitterroot-sjal blev gjorda då. Dessutom tog jag ovanstående bild. Min mobilkamera klarar sig faktiskt riktigt bra, bara det är soligt.

Eftersom jag tyckte att sjalen förtjänade ett bättre namn än ”Min Bitterroot” så har jag döpt den till ”Pfirsich”. Persika på tyska. Med tanke på färgen är det väl passande. Inte för att jag någonsin har sett en persika som är persikofärgad.

Kommentera

