Antiklimax

Alla delarna till min kofta är färdigstickade, tvättade och blockade. Inget borde hindra mig från att montera och sticka de avslutande detaljerna. Tyvärr är det inte så enkelt. Garnet har nämligen tagit slut. Eller rättare sagt, det finns inte tillräckligt mycket kvar för att räcka till halsringning och framkanter. Antiklimax alltså. Sen kan jag ju inte heller bara springa ner på stan och köpa ett extra nystan eftersom Drops Karisma inte finns att köpa i Tyskland. Alltså blir det till att vänta på paket från mor. Tills dess får den blivande koftan ligga nedbäddad i en skokartong, medan jag tar tag nya projekt.

En sak som förvånade mig efter att jag hade tvättat delarna, var hur förändrat tyget var. Förändrat till det bättre. Mycket mjukare och följsammare. Sedan gjorde utsträckningen att det blev luftigare också. Jag är helt klart nöjd med resultatet.

One thought on “Antiklimax

  1. Jag blir lika förvånad varje gång jag blockar. Jag har flera gånger sur och arg på ett halvmisslyckat projekt blockat ändå och tänkt; ”nåt blir det väl av det i alla fall” och sedan efter blockningen så är det som ett helt nytt plagg!

Kommentera

