Soliga tofflor


Ett snabbt, litet projekt som tillverkades utifrån behov. Golvet i mitt rum här i München har nämligen en tendens att vara kalla, vilket i sin tur gör att mina fötter blir kalla. Alltså tyckte jag att jag hade ett stort behov av att sticka tofflor.

Mönstret är Barbros och jag har nästan följt det till punkt och pricka. Kanske skulle jag ha gjort tofflorna en aning mindre, för de verkar sitta lite löst ibland. Detta kanske åtgärdas av den virkade kanten som står i mönstret. Jag har inte gjort den ännu eftersom jag tänkte använda lite av det gröna garnet från min kofta och inte vågar ta något förrän koftan är färdig. Det gula garnet inhandlade jag på det tyska varuhuset Karstadt, som har en hel del garn. Det är 100% superwash ull och krävde 4 mm stickor för lagom stickfasthet.

One thought on “Soliga tofflor

Kommentera

