Tidsfördriv

Det har blivit mycket stickande de senaste veckorna. Faktiskt nästan för mycket. Men jag har inte haft så väldigt mycket att göra förutom att upptäcka stan och att sticka. Jag försöker ransonera läsandet lite (kan ju inte köpa böcker hela tiden, trots att jag hittat världens bästa antikvariat), så det räknas inte som något tidsfördriv. Som tur är har vädret varit vackert och ganska varmt stor del av tiden, så jag har kunnat gå långa promenader. Jag har även kunnat sitta ute på gården och sticka någon eftermiddag. Anledningen till min stora mängd fritid är att terminen här börjar med två veckors lov. Alltså blir det mer att göra från och med nästa måndag.

Fram tills att föreläsningarna börjar igen ska jag ta tag i min kofta ordentligt igen. Det är bara ärmar och montering kvar nu. Sedan ska jag nog påbörja ett nytt, litet projekt också. Jag kan säga så mycket som att det har initierats av att jag har varit väldigt frusen om fötterna på kvällarna här. När skolan börjar kommer det nog bli en del tunnelbanesticking eftersom jag har ca 40 minuters resväg. Av någon anledning ligger min del av universitetet långt utanför stan.

Kommentera

