Nytta och nöje

Jag har nu lyckats göra något som, enligt mig, kombinerar nytta och nöje på ett utomordentligt sätt. Det är nämligen så att jag har skaffat mig en ny mobiltelefon med stor, fin skärm som jag inte vill ha några repor på (inte sån man petar på, men stor ändå). Vad är då bättre än att sticka ett skydd? Redan där kommer både nytta och nöje in. Skyddet är till nytta, och det var ett nöje att sticka det. Men det blir bättre än så: själva telefonen är nämligen både nytta och nöje. Dels går det att ringa med den, vilket är nytta för mig eftersom jag inte är den som lever mitt liv genom telefonnätet. Dels är den min nya portabla musikmaskin, vilket helt klart gör kollektivtrafikresor mer nöjsamma.

Skyddsstrumpan stickades av restgarn med stickor nr 4. En liten finess syns på den vänstra bilden. Jag gjorde ett hål att sticka in kontakten genom. Detta gör att jag kan lyssna på musik och skydda telefonen samtidigt! Nytta och nöje alltså.

One thought on “Nytta och nöje

  1. Ping: Nytta och nöje version 2 « Lite Av Varje

Kommentera

