På gång: Enkel klänning

Tidigt i höstas skrev jag om en enkel klännig som jag tänkte sy när jag hade tid och ork. När jag väl hade tid kända jag inte alls för att sy något så somrigt, så projektet blev liggande. Den sista veckan av jullovet tog jag äntligen tag i det igen. Inte för att jag känner mer för somriga saker just nu, utan för att jag vill ha den till sommaren när jag inte kommer att ha någon symaskin. Tyvärr tog lovet slut innan jag blev färdig. I måndags för en vecka sedan såg det ut som på bilden. Och det kommer nog inte bli tid för sömnad igen förrän i mars…

Det jag kan säga så här långt är att mönster gör sömnad så himla mycket lättare. Det mesta jag har sytt den senaste tiden har jag mer eller mindre tillverkat mönstrena till själv. Alltså har jag hela tiden behövt mäta och anpassa allt efter mig själv. Nu bara antar jag att det ska passa någorlunda… Min poäng är det var väldigt skönt att ha en beskrivning att gå efter för en gångs skull.

Kommentera

