Monkey-strumpa

Den omaka maken till min Blackrose-strumpa är nu färdig. Den är stickad efter mönstret Monkey, som jag fann trevligt och lättstickat. Fint blev det också. Det att mönstret innehåller synliga aviga maskor ger en trevlig strukturförändring. Från början hade jag tänkt sticka de aviga som räta, men jag ändrade mig, vilket jag är rätt nöjd med.

Det här var den första strumpa jag stickat med magic-loop och jag förstår verkligen varför det är en så populär teknik. Det var skönt att inte ha en massa strumpstickor som stack ut åt alla håll. Jag kommer helt klart att sticka magic-loop så ofta jag kan i fortsättningen, speciellt som jag numera har en massa rundstickor.

Kommentera

