Stickskörd

Jag är inte den som springer på loppisar och i andrahandsbutiker i tid och otid, men jag tittar då och då in på Myrorna eller Stadsmissionen för att se om det finns något trevligt. Ibland har man ju tur och hittar snygga kläder eller andra saker som är användbara. Speciellt gillar jag min lokala ”Ebbes Hörna”. Eftersom den ligger lite utanför stan så verkar det inte bli så utplockat på fina saker. Där köpte jag till exempel garn som jag stickat strumpor av under hösten och även strumpstickorna jag använt.

Idag var jag egentligen mest ute efter kläder, men kikade ändå på disken med spetsiga metallföremål efter stickor. Där stod en hel burk med rundstickor. De måste har fått in någon liten tants hela samling… Och jag köpte stora delar av den. Min sticksamling tredubblades ungefär för den ringa kostnaden av 50 kr. Bra köp för mig som sneglat lite på att köpa KnitPro-stickor när jag ändå behövde till framtida projekt.

Kommentera

