Handledsvärmare nr 1

Under min stressiga senhöst har jag faktiskt hunnit sticka lite lagom. Jag kom på att en halvtimme här och var gör en del, speciellt på små projekt. Det är dessutom skönt att känna att jag gör något annat än att plugga och sitta framför datorn. Så jag har stickat och tittat på musikvideor på Youtube…

En av sakerna jag stickat är en handledsvärmare. Jag ska göra en till, men med annat mönster så jag tänkte skriva om dem var för sig. Garnet är samma Alpackagarn frän Drops som jag använde till mössan. Den här gången har jag det dock enkelt, så resultatet blir mycket tunnare och slinkigare att sticka. Hålmönstret som jag har gjort på ovansidan ska föreställa kattassar, men det syns bara med en del god vilja… Kanske skulle försöka att sträcka ut handledsvärmaren lite. Annars är jag väldigt nöjd. Det enda som irriterar mig lite är att jag inte lyckades maska av tillräckligt löst, så överkanten är ganska stel.

One thought on “Handledsvärmare nr 1

  1. Ping: Handledsvärmare nr 2 « Lite Av Varje

Kommentera

