Julkort

Äntligen har min arbetsbörda lättat och jag kan känna att jag vågar slappna av. Imorgon lämnar jag in min hemtenta och får jullov. Det ska först firas med fika och sedan ska jag få sy! Manchesterklänningen ska bli klar till slut är tanken. Sedan ska jag promenera i vintervädret (som förhoppningsvis inte försvinner, men man vet aldrig i Göteborg), umgås med pojkvännen och dricka te. Gärna i olika trevliga kombinationer.

Någonstans i allt november-decembermörkret och pluggstressen kom jag på att jag ville skicka julkort i år. Dessutom kom jag fram till att det skulle vara fånigt att köpa dem, när jag kan tillverka dem själv. Kanske inte det mest genomtänkta när man pluggar som en galning för att hänga med. Det hela fick vila ett litet tag, innan det blev akut. I helgen, när jag bara behövde plugga till en tenta, tillverkade jag därför tio stycken mer eller mindre vackra julkort. (På bilden är alla inte färdiga ännu.)

Det var första gången på ganska länge som jag ägnade mig åt pyssel med papper, så det var en ganska trevlig omväxling. Annars är jag inte jättemycket för sådant. Men jag är rätt så nöjd med korten, tillräckligt snygga för att man ska vilja visa upp dem åtminstone. Mest gillar jag nog med dem med paketen, de blev riktigt trevliga enligt mig.

Kommentera

