Spiralmössa

Det är inte helt dött här, även om det är lätt att tro det. När jag har mycket att göra är det inte bloggskrivande som står överst på listan över saker att göra när jag vill slappna av. Idag är det dock syftet med det hela.

mössa2I helgen tog jag mig äntligen tid nog att slutföra min röda mössa, som jag pysslat med ett tag. Den är stickad med ett fint spiralvridet mönster. Garnet är Drops Alpacka, som jag lade dubbelt för att få tillräckligt tjock stickning.

Alpackagarnet är verkligen mjukt och jag tror att mössan kommer att hålla mig relativt varm i göteborgsvinterns snålblåst. Efter att jag repat upp den första avslutningsminskningen blev mössan tillräckligt djup på andra försöket. Jag vill att mina mössor ska täcka öronen och det gjorde den inte till att börja med.

Allt som allt är jag väldigt nöjd. Mjuk, varm och röd. Vad mer kan jag begära av en mössa?

One thought on “Spiralmössa

  1. Ping: Handledsvärmare nr 1 « Lite Av Varje

Kommentera

