Resultat av ledig helg

Av någon anledning verkar det som att det ganska ofta, när jag har tänkt pyssla kommer saker i mellan, så att jag inte får alls så mycket gjort som jag ville. Den här helgen hette sakerna ”skriva formellt brev på tyska”, men vill man gå på ett tyskt universitet så är det bara att göra.

Min gröna manchesterklänning är alltså fortfarande till stora delar i delar. Livet är i princip färdigt, medan kjolen blev sicksackad först idag. Dessutom behövs det ett foder, som jag inte har något tyg till ännu. Tyvärr gissar jag att den här veckan är den enda innan jul som jag har gott om tid i. Alltså lär det dröja innan klänningen blir klar, för så väldigt mycket tid har jag inte ens när jag har gott om den.

Mössan stickade jag klart, provade och insåg att den var för liten. Detta orsakade viss irritation en sen kväll, men sedan tog jag mig samman och repade upp alla minskningsvarven. Stor försiktighet och bara tre maskor tappades. Jag hade blivit varnad för att repa upp saker, eftersom det jag förmodligen skulle tappa många maskor. Men eftersom jag inte orkade plocka upp 16 varv vågade jag ändå repa upp.

2 thoughts on “Resultat av ledig helg

  1. Ping: Julkort « Lite Av Varje

  2. Ping: Manchesterklänning « Lite Av Varje

Kommentera

