Höstrusk

Precis som jag gissade i mitt förra inlägg har jag haft fullt upp de senaste veckorna. Plugg, plugg och nästan inget pyssel. Under tiden har jag även insett att om man inte är inställd på att hinna göra något roligt, blir man inte heller besviken när man inte gör det. Tyvärr gjorde jag tvärtom och gick därför runt och var frustrerad över att jag sällan hann sticka, men efter min insikt känns det bättre. När de nya kurserna börjar ska jag köra stenhårt på detta. Veckorna är till för att plugga och hinner jag pyssla är det en bonus.

mössa1När jag har tid stickar jag alltså. Projektet är en mössa i vackert mörkrött alpacagarn. Underbart mjukt blir det. Jag skulle tro att jag är ungefär halvvägs och förhoppningsvis går resten lite fortare eftersom jag tror mig ha lite mer tid direkt efter tentorna i nästa vecka.

skiss-grönklänningUnder min halva lediga vecka, mellan den sista tentan och att de nya kurserna börjar, har jag tänkt försöka sy en klänning. I somras sprang jag på en massa manchestertyg på myrorna och har haft någon sorts halvt vardagsaktig klänning i tankarna sedan dess. Jag ska leta efter mönster på nätet eftersom jag inte alls har lust att försöka konstruera eget just nu. Jag vill bara sy och bli färdig!

Kommentera

