Första paret ut

Jag tror att jag nämnde att mitt nästa projekt efter benvärmerna var strumpor. De är nu färdiga och jag är rätt stolt över dem med. Min största lärdom från dem är att det är urtråkigt att bara sticka slätstickning runt runt. Samt att jag stickar aviga maskor mycket lösare än räta.

förstastrumpan1

De är som synes stickade i två färger. Anledningen till detta är att garnet är second hand och jag köpte det i en påse med fyra nystan i olika brunaktiga nyanser. Två nystan räckte ganska precis till ett par. Garnet heter Tiffany och kommer från Kattens. Det är en salig blanding av ull, acryl och rayon, men ganska trevligt att handskas med.

förstastrumpan2

På skaftet har jag gjort en rombmönstrad bård i lite relief. Den åstadkoms genom att sticka aviga maskor i rombmönster. I efterhand tror jag att det hade varit roligare att sticka mönster på hela skaftet, eftersom det var så tråkigt att bara sticka slätstickning. Men man lär ju sig av erfarenheter, så tråkiga saker behövs väl ibland.

Kommentera

