En ledig eftermiddag

Om du får en halv dag ensam, utan några måsten, vad skulle du göra då? Det finns människor som inte har en aning om vad de själva är intresserade av.

Ovanstående citat kommer från dagens Göteborgs-Posten. Sammanhanget var några artiklar om prestationsångest, speciellt hos kvinnor med familj och karriär. Det kan även stämma ganska bra in på ambitiösa studenter som hela tiden känner att de måste plugga. Jag vet själv att jag ibland helt plötslig har suttit med en ledig eftermiddag och undrat vad jag skulle göra.

Än så länge vet jag vad jag ska göra med mina lediga stunder och jag tänker hålla fast vid det hårt under hösten. Man kan nog säga att dagen eftermiddag var ett bra exempel: Jag stickade litegrann, gick en promenad och sydde ett par tygkassar. Kassarna blev inte helt färdiga eftersom symaskinen började trilskas och jag inte orkade bråka med det då.

One thought on “En ledig eftermiddag

  1. Ping: Två tygkassar « Lite Av Varje

Kommentera

