Benvärmare

Nu är jag riktigt nöjd med mig själv. Mitt första stickprojekt, i form av ett par benvärmare, är färdigt! Det har tagit mig knappt en månad, men på något sätt känns det som mycket längre. Men jag har stickat ganska mycket, för att vara helt ny, i genomsnitt drygt en timma om dagen tror jag.

benvärmare4

Som sagt är jag nöjd, inte bara med att vara färdig utan även med det jag åstadkommit. Maskorna är hyfsat jämna redan i början av stickningen och blir bara bättre. Sedan är jag nöjd med färgerna och ränderna, möjligen att det hade varit lite snyggare utan de breda ränderna längst upp, men det här helt ok ändå. Jag är väldigt svag för kombinationen mörkrött och mörkgrönt (även om vissa manliga bekanta påstår att det är brunt), trots att jag inte är säker på om det är allmänt accepterat som en fungerande kombination.

benvärmare3

Benvärmarna är stickade med garnet ”Carolina” från Marks & Kattens och strumpstickor nr 3. Eftersom garnet egentligen ska stickas med nr 4, är det stickade ganska tjockt och kompakt. Muddarna är stickade i resårstickning, en rät, en avig och resten i ren slätstickningen. Mycket praktiskt att kunna sticka samma maskor hela tiden, men lite tråkigt i längden. Garnet jag köpte räckte precis, det gröna tog slut och av det röda finns en liten boll kvar.

2 thoughts on “Benvärmare

Kommentera

