Kasse för handarbete

När man bär runt på sin stickning behöver man ju ha den i något. Hittills har jag haft den i en liten plastpåse och trots att det är en fin blodgivarpåse ville jag ha något mer stabilt och stilrent. Alltså kände jag mig tvungen att tillverka en kasse. Av många lappar. Jag kombinerade nästan alla släta tyger från min låda helt vilt. Lite skärande färgkombinationer då och då, men det ger en viss charm åt kassen.

handarbetskasse2

Jag placerade tygerna på olika ställen på fram- och baksidan, så att mönstret blev lite olika. Ena sidan har dessutom en extra lapp eftersom jag råkade klippa en annan för liten. Kassen är fodrad med det mönstrade påslakanet som jag sydde nattlinnet av. Den har även en innerficka som är lagom stor att stoppa ett A5-papper i, tänkt att ha mönster och liknande i.

handarbetskasse1

Jag är riktigt nöjd med detta alster. Dels för att det är så många glada färger och dels för att kassen blev precis som jag tänkt mig. Den är lagom stor för att rymma några nystan och ett arbete och samtidigt få plats i min väska.

4 thoughts on “Kasse för handarbete

  1. Ping: Invigningsprojekt | Lite Av Varje

Kommentera

