Halvvägs

Nu har jag då skaffat rätt sladd till min kamera, även om den var ganska väl gömd i butiken, och kan ladda upp bilder på mina senaste alster. Men det var inte problemfritt. När datorn vägrade kännas vid kameran höll jag på att förtvivla. ”Jäkla dåliga sak som inte fungerar med Linux!”, tänkte jag. Men så hittade jag en USB-inställning, skulle kameran presentera sig som masslagringsenhet eller kamera? Jag ändrar till kamera och vips så funkar det. Ibland är det alltså inte det som verkar mest allmängiltigt som fungerar.

benvärmare2Jag har hursomhelst producerat lite under de senste veckorna. Dels stickningen och dels lite sömnad. Stolt kan jag meddela att jag kommit halvvägs på benvärmarna. Alltså har jag färdigställt en av dem. Några småfel här och var, men inget som syns ordentligt och det är just trots allt mitt första stickprojekt.

Kommentera

