Tillfälligt avbrott

Det kanske inte är det längsta uppehållet mellan inlägg hittills, men eftersom jag har bra anledningar den här gången (inte bara lathet) tänkte jag att det vore värt att lämna lite livstecken. Dessutom har faktiskt några stycken lämnat kommentarer den senaste tiden, vilket även det gör att det känns angeläget att uppdatera.

Mina anledningar då: Segling och kameradöd.

Jag tog en knapp veckas semester från att bara gå och dra här hemma och följde med mina föräldrar på segeltur i Bohuslän. Det var väldigt trevligt trots ganska starka vindar och tidvis halvdant väder. Jag är uppväxt med segelsemester, så det är lite nostalgi inblandad i välbehagskänslan.

Min uråldriga digitalkamera började för några veckor sedan med ovanan att stänga av sig direkt efter att jag satt på den. Med lite tålamod kunde jag få den att vara på tillräckligt länge för att ta bilder på mina alster och föra över dem till datorn. Förmodligen är det glapp i batteriet. Jag är ingen fotograf egentligen och kände inte att jag ville lägga pengar på en ny kamera. Den gamla har jag ärvt av föräldrarna. Men jag råkade veta att de hade ännu en avlagd kamera, som jag bad snällt om att få. Nu har jag alltså en annan, inte fullt lika uråldrig kamera. Dock utan sladd att koppla till datorn. Därför blir det inga nya inlägg om mina alster innan jag har masat mig in till stan och skaffat en.

Kommentera

