Bokmal

Den senaste veckan har jag inte förfärdigat något som varit värt att visa upp, trots att jag varit precis lika ledig som den veckan jag fick hur mycket som helst gjort. Skillnaden är att jag har haft bra böcker att läsa nu senast. När jag har något att läsa, som jag fastnat för, så gör jag inte mycket annat än läser. Lite av en bokmal är jag alltså.

En sak som jag kom att tänka på idag appropå detta är att det oftast är fantasyböcker som jag fastnar i. Visserligen läser jag absolut mest fantasy, så det statistiska underlaget är lite dåligt, men det kan ju vara av samma anledning som att jag fastnar. Det jag tänkte sedan var att fastnandet nog beror på att i fantasyböcker finns det en annan värld som jag kan drömma mig in i. I böcker som utspelar sig i vår egen värld finns bara den vanliga tråkiga världen, så det är inte lika lätt att fastna. Så är det i alla fall för mig som alltid gått runt och fantiserat och drömt om andra världar och andra tider.

Trots läsandet har jag faktiskt sytt en del, det har bara inte nåt fram till produkten ännu. Jag håller på med en mindre väska som jag broderat litegrann på för att göra mitt svartvita tyg roligare. Runt på framstycket ringlar sig röda kedjor bland blommor och blad. Fler ska ringla sig upp på axelremmen är det tänkt.

blomväska1

Kommentera

