Sommarlov

Sedan i måndags har jag officiellt sommarlov. Då var tentan avklarad och kandidatarbetet presenterat. Den plötsliga friheten ledde till att jag ville göra en massa saker istället för att plugga. Till slut blev det åtminstone så att jag i onsdags firade in sommarlovet med mina sektionskamrater, utan någon tanke på att jag ”lovat” att lägga upp recept just dessa dagar. Det blir dock garanterat ett nästa vecka när jag vant mig vid friheten.

Jag har, som ganska många andra studenter, inte lyckats få tag i något sommarjobb och är för att citera Lars Winnerbäck:

jag är arbetslös och meningslös
men lever glad ändå
för jag har valt att för en tid få leva så

Egentligen är det väl lite grovt uttryckt. Jag har inte valt att inte få sommarjobb (även om jag hade kunnat engagera mig mer) och känner mig inte heller meningslös. Tvärtom har jag en massa projekt jag vill ta tag i. Speciellt ligger det ett antal syprojekt och bara väntar på mig. Imorgon tar jag itu med dem, men först efter att jag har bakat och röstat.

Kommentera

