Bestickfodral

Jag äter i princip varje dag en medhavd matlåda till lunch i skolan. För det mesta gör jag detta våra sektionslokaler, där det finns bestick och glas. Tyvärr går antalet bestick upp och ned en hel del. Varför vet ingen, men det går rykten om gaffelätande monster längst in i kylskåpen (det är ändå ingen som vet vad som finns där). Ibland, speciellt när det är många som äter lunch, kan man bara få tag på misshandlade teskedar. Därför har jag känt att det vore bra med egna bestick, men att det skulle vara jobbigt att ha dem skramlande runt i väskan. Alltså har jag tillverkat ett bestickfodral.
bestickfodral
Det är sytt som ett stycke med fack att stoppa ned besticken i. Sedan viks en flik ned och det rullas ihop. Utsidan och facken är två olika, bruna linnetyger som jag hittade bland mina småbitar. Det gröna är av ett okänt material, men förmodligen menat att vara gardintyg. Jag har däremot använt det till en klänning.

Knybandet är av samma tyg, eftersom jag inte äger några lämpliga band.
Jag är ganska nöjd med min skapelse, men färgerna hade kunnat vara roligare inser jag. Fast det ger mig ju tillfälle att sy ett nytt när jag tröttnat på riktigt. Måtten, som jag tog fram genom att placera besticken på ett papper, fungerar också bra.

Kommentera

