Köttbullsmacka

På helger äter jag oftast lite enklare lunch. Gärna mackor eller piroger (hemgjorda från frysen). Just idag blev det köttbullsmackor (eller snarare pannbiffsmackor) eftersom jag hade hemstekta sådana i frysen. Hemgjort är verkligen oslagbart i det här fallet. Brödet jag använde är hembakt med grovt rågmjöl och solrosfrön.

Köttbullsmacka

Jag kommer förmodligen ganska sällan att lägga upp bilder på mat eftersom just matbilder har en tendens att vara fulare än andra. Förmodligen är det så att mat blir ful om den inte är snyggt upplagd. Dessutom lider den extra mycket av att färger förvrängs när de fångas av kameran. Därför kommer det mest att bli tecknade matbilder, tror jag.

Kommentera

