Vår och lov

Som student på Chalmers får man en fördel som mest är grundskole- och gymnasieelever förunnat. Vi har nämligen påsklov! För att göra det lite bättre (eller sämre) så är det sammankopplat med en omtentavecka. Har man då inga missade tentor får man alltså två veckors ledighet att njuta av.

Njuta är något som jag verkligen försöker göra. Jag och min pojkvän har tagit långa härliga promenader i det vackra vädret som var i helgen. Igår och idag har jag mest unnat mig att ta det lugnt. Jag har bakat och har mer på plan. Dessutom har jag handlat kläder, vilket jag aldrig orkar med i vanliga fall. Shooping är inget av mina största nöjen, men det är trevligt med nya saker i garderoben.

Igår bakade jag ett halvgrovt bröd med rågkross och rågsikt. Det smakar utmärkt, men är inte riktigt så grovt som jag hade förväntat mig. Så snart jag har skrivit färdigt detta tänker jag sätta igång med en omgång piroger att ha med på utflykter. Brödet gör jag i princip efter ett recept på pizzadeg och som fyllning tänker jag ha en tomatröra med linser.

Kommentera

