Ett första inlägg

Varje blogg behöver ett första inlägg. Att låta detta innehålla lite information är inte fel alls.

Det främsta syftet med Lite Av Varje är att visa upp sådant som jag skapar. Sådant som jag syr, ritar, bakar eller kokar ihop på något annat sätt. Inläggen kanske inte kommer otroligt tätt, men jag tänker istället satsa på regelbundenhet. Minst ett inlägg i veckan, på samma veckodag.

För jag tycker mycket bättre om saker som sker med jämna mellanrum, på en bestämd tid, än sådant som sker mer sporadiskt. Jag tror också att det för en bloggläsare är lättare om man kan vänta sig något en speciell dag. Så slipper man titta var och varannan dag i hopp om att något nytt ska ha skrivits, vilket kanske bara sker 1,5 gånger per vecka. Nu kommer jag kanske inte att följa mina egna devis helt och fullt, eftersom jag hoppas hitta på saker att uppdatera med mer än en gång per vecka. Detta kanske inte sker med regelbundenhet, men vi får se.

Appropå recepten som jag tänker lägga upp, så kommer det inte vara i stil med ”Det här åt jag till middag idag” utan mer planerat. Sådant som jag lagat flera gånger och vet hur jag får att smaka gott.

Kommentera

